Godmorgon.

Har fortfarande inget internet så därför det inte blir så många inlägg, lite så halv jobbigt att skriva från appen så.

Men nu ligger jag klarvaken på min lediga dag, så då kan jag lika gärna slänga in ett inlägg.

Vi har hittat nytt hem kanske jag ska börja med!
Efter många om och men så bestämde vi oss för att flytta ut till Ulvs, där jag är uppväxt och hatade att bo när jag var liten kanske jag ska tillägga ;)
Men där är i alla fall en gammal lanthandel som är ombyggt och renoverad till två stora lägenheter. Och den på översta våningen stod tom.
En trea på 130kvm. Fräsch och bra planlösning!
Plus att jag känner hyresvärdana sen innan och dom är verkligen hur bra som helst! Så vi fick ner hyran lite och så och då bestämde vi oss för att ta den.
Så vi ska träffa dom nu på Söndag och skriva kontrakt, sen flyttar vi in senast den förste dec, förhoppningsvis innan!
Men vi har ett HEM i alla fall :) Ett hem som jag tror kan bli hur bra som helst dessutom.
En fruktansvärd lättnad kan jag ju säga att det är!
Så kan denna gubbjävlen stå här och ruttna bort med sitt äckliga hus.. Pfft!

Annars då?
Jag växer så den knakar kan jag ju säga.. Har gått in i v.30 nu. Alltså 10 veckor kvar. Tiden går fortfarande helt sjukt fort! Och jag känner mig inte riktigt redo än.. Men tror det kommer så fort vi får flytta och komma lite till rätta. Förhoppningsvis!

Jag jobbar fortfarande, dock har jag gått ner till halvtid då min foglossning inte är till att leka med!
Har inte fått någon sjukskrivning än, men ska till läkaren nästa vecka så hon har fan inget annat val än att sjukskriva mig för att jag orkar inte heltid längre!
Var hos sjukgymnasten igår, men han kunde inte göra så mycket direkt.. Men fick låna hem en sån Tens maskin, som ger ifrån sig elektriska stötar. Men hela den grunkan kan jag inte ha på jobbet direkt, men förhoppningsvis ska den lindra lite när jag väl använder den i alla fall.

Och något svar från försäkringskassan har jag inte fått heller om min graviditetspening. Om jag blir beviljad hel eller vad jag blir.. Fruktansvärt dryga är dom!

Men allt verkar gå åt lite rätt håll nu i alla fall, och det behövs verkligen!
Sista tiden har tagit rätt mycket kraft av oss. Både mig och Sebbe. Men måste tillägga att jag hade inte fixat det utan honom, han är så förstående och mycket starkare än vad jag är.
Utan tvivlan kommer han bli den bästa pappan i världen!
Mitt hjärta.

Utöver det så har jag underbara vänner och familj som ställer upp i vått och torrt. Att bara veta att dom finns där är guld värt!

Nej men ja.. Lite så ligger allt till just nu.
Ska försöka uppdatera lite oftare sen. Jag lovar :)


Kommentarer
J säger:

Ni kommer bli fantastiska föräldrar! :-)

2012-11-11 | 20:49:54
Bloggadress: http://jossus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback