Gravid-cravings!

Jag har inte direkt haft något sånt dille som jag hade kunnat dö för. 
I början av graviditeten åt jag en del vindruvor, eller ja, rättare sagt så tryckte jag vindruvor så jag fick ont i magen där ett tag! 
Men det försvann rätt så snabbt, sen har jag inte haft något dille direkt.
 
Förrän nu på dom senaste veckorna. 
Inget ät-dille, utan lukt-dille. Rengöringsmedel av alla slag, som luktar skarpt. Nästan så att det sticker i näsan. När jag tvättar tex, så kör jag ner huet i tvättmedelsburken och luktar. Hur normalt?! Haha. 
Åh, jag kan dö för det alltså! Samma med vissa rengöringsmedel på jobbet, speciellt glasrengöringen. De luktar så JÄVLA gott!
Sen tycker jag bensin och avgaser luktar sjukt gott också! Så det är alla såna onormala dofter som jag tycker om, uppenbarligen.
Men det är dock ett litet problem med just detta craving, för att iom att jag inte kan äta det så stillar det inte mitt begär va.. För hade man haft craving på choklad eller något så hade man ju ätit det tills man är kräk-mätt, sen hade det varit bra. Men vad kan jag göra? Lukta tills jag får huevärk liksom..
Det är fan dagens i-landsproblem!
 
 

Kommentarer
Nina - med lillflickan i magen säger:

Haha , jag hade med vindruvor ;O så otrooooligt gott då i början, syrligt och friskt och sött och ja .. namnam !
Men inget lukt-dille för mig. Snarare oljud ... ush! Minsta ljud blev jag livrädd för, sambon var tvungen att göra allt knäpptyst och jag klarade absolut inte av sophämtning eller lastbilar och sånt, tårarna bara kom. helt stört :P

2012-11-23 | 14:01:20
Bloggadress: http://decemberlycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback