Ligga på magen..

Melanie vill sällan ligga på rygg och sova, det är sidan som gäller. Men har märkt att hon sover som bäst när Sebbe har henne liggandes på mage på bröstet på honom. Så när verkens rygg, sida eller något funkar och hon är förbannad. Så har jag fan börjat lägga henne på mage, och då blir hon genast lugn och somnar nästan direkt.. Jag vet ju vad som sägs om plötsligt spädbarnsdöd. Men innan så fick bebisar inte ligga på rygg, då skulle dom ligga på mage och sova..?

Och denna unge är så jäkla nackstark så hon lyfter ju och vänder huvudet själv när hon ligger på mage så hon får ju aldrig ansiktet neråt så hon inte får luft.. Så jag tror inte man behöver vara orolig då. Visst, jag har lite extra koll på henne just när hon ligger på mage ifall att liksom.

Men tror det här med spädbarnsdöd är överdrivet.. Att det har ju liksom inte med om dom ligger på mage eller inte att göra. För varför skulle den "reglen" då ändrats helt plötsligt liksom?
Både jag och min bror sov på mage när vi var bebisar och inte fan dog vi.

Nej, så funkar inget annat så blir det magen helt enkelt!

 


Kommentarer
Emily säger:

Aw, sån pyjamas har vi med. :)

Sen ligger Nela med ofta på magen och sover. Hon tycker det är jättemysigt. Tror inte man ska lyssna på alla "regler", man gör det vad man känner är bäst för sitt egna barn helt enkelt :)

2013-02-19 | 18:55:26
Bloggadress: http://totalarlighet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback