Ensam..

Idag är det första dagen är helt ensam hemma med Melanie. Sebbe började jobba igår, och då ville jag ha en mjukstart på ensamheten så Sara var här hela dagen. Hon var lite barnvakt medans jag sprang och städade och tvättade. Mår sjukt dåligt när här är rörigt och äckligt, så det var skönt att få det gjort medans Melanie var i goda händer. 
 
Helgen har nämligen varit fullt upp! I Lördags kom min mormor moster morbror och kusin hit och hälsade på och träffade Melanie för första gången. Så vi fikade medans hon åkte från famn till famn, tur hon är så snäll och nöjd alltid nästan så hon sa inte ett ljud typ.
Sen i Söndags kom Filippa och lilla Matilda hit, sen senare på dagen kom Sebbes mamma och dom också.
Och på kvällen åt vi middag hos mina föräldrar. 
Puh! Så ihelgen har man typ inte fått gjort någonting.. Så idag blir det bara till att ta det lugnt och mysa.
Bara vi två.
 
Hon sover för tillfället, tänkte sen när hon har vaknat och fått lite mat i sig så får vi ta och ge oss ut på en promenad i det fina vädret. Man får passa på plus att jag behöver bränna gravidkilon.. har några att gå ner så.
 
I övrigt så går det väldigt bra att vara mamma tycker jag!
Melanie är sjukt snäll, nästan för snäll så undrar när det ska vända och vi får det i röven ;)
Nej men hon sover mest, men är mer vaken nu än innan. Nätterna går oftast bra då hon vaknar tre gånger och vill ha mat bara sen somnar hon igen, men visst några skrik nätter har vi haft men vi har fler bra nätter än dåliga.
Sen på dagarna när hon väl är vaken så ligger hon oftast och tittar bara, hon är nöjd med det. Visst babynestet är inte alltid roligt att ligga i när man är vaken, så famnen är bäst då.
Och ammningen går jätte bra nu! På hembesöket så hade hon gått ner ytterligare lite, men sen när vi var på första BVC besöket i Torsdags så hade hon gått upp 600 g på då en vecka, vilket är vääldigt bra! Haha. 
Så jag behöver verkligen inte oroa mig över om hon får i sig tillräckligt. 
Så får se vad vågen säger nu på Torsdag. Fortsätter hon i denna takten så kommer hon likna en michelingubbe tillslut ;)
Min lilla älskling!
 
Nej, lite frukost innan hon vaknar kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback