Smärta!

Denna smärta jag har varit med om idag, den önskar jag inte min värsta ovän ens!

Började för nån dag sen, då jag fick en tandvärk från självaste helvetet.
Det var på kvällen så tog en smärtstillande och gick och la mig, åtta på kvällen. Tog ett tag innan jag somna för ont hade jag, fy fan! Men sen kicka den in och jag somnade som ett barn och vaknade tolv timmar senare.. Sebbe fick ta Melanie och allt. Jag var helt väck men fan så skönt de va!

Vaknade utan tandvärk men ringde ändå tandläkare för ville fan inte att smärtan skulle komma tillbaka.
Så fick tid idag.

Sebbe fick ta pappaledigt för VÄGRADE gå dit ensam.. Så hela familjen var med, haha.
Men ja tandläkaren sa direkt att de måste rotfyllas eller dra ut den, för den var helt kass. Dyrt som helvete och ont att rotfylla, men hellre de än att gå utan tand i resten av sitt liv liksom.

Så idag så öppnade hon upp tanden och tog bort bakterier och fyllde igen provisoriskt tills hon ska börja rotfylla nästa vecka.
Och fy fan! Jag lovar och svär att detta va värre än att föda barn. Jag skojar inte!
Jag överdriver inte när jag säger att hon satte FEM bedövningar på mig och då kändes det ändå! Och jag är inte känslig , jag brukar tåla mycket, faktiskt.
Men idag grät jag. Och skakade. Och svettades på varandra del av min kropp.
Fy fan.

Sebbe satt och höll mig i handen under hela tiden. Världens sötaste!

Efter nästan en timme var de över.. Jag kan ju säga att jag kände ju inte mycket av mitt ansikte, haha! Helt bortdomnad från läppen till örat, ja, jag hade ingen känsel på örat! Sjukaste.

Pratade med Johanna som har gått igenom detta två gånger. Fy fan!
Men hon sa att denna gången är den värsta, så hoppas innerligt att hon har rätt..

Nu känns det ganska okej. Lite öm typ, men det är allt. Så hoppas de håller sig såhär. Sen får vi hoppas att jag överlever rotfyllningen..

Åh, varför gick jag bara inte till tandläkaren tidigare?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback