Älskade unge.

Melanie växer så sjukt fort alltså! Eftersom jag ser det själv, vilket man inte brukar göra själv annars, så har det nog hänt en del.

Hon ler nästan varje gång man pratar med henne nu, och hon har börjat 'prata' mer och mer också. Älskar dom små ljuden alltså! Sjukt söt är hon när hon inte får fram något ljud och tungan åker ut istället.

Har börjat använda storlek 62 nu, passar ganska perfekt. Vissa klädesplagg är lite stora än dock.
Blöjstorleken är också snart dax att byta till större.

Annars flyter dagarna på riktigt bra. Känns som om jag inte gjort något annat än varit mamma, och det är underbart!
Hon är ju fortfarande världens snällaste. Vaknar två gånger om nätterna bara så jag får sova ordentligt tycker jag.
Skriker nästan aldrig, bara när hon är hungrig.
Och skulle hon vara lite kinkig så pratar man bara lite med henne så får man oftast världens smile :)

Det ända som jag har problem med är amningen.. Det är mer en kamp än vad det är mysigt. Har provat nässpray och allt, men det hjälper inte direkt. Och pumpa går inte heller, där kommer ingenting. Har provat två olika pumpar.

Jag får tvinga henne och det skriks igenom varje måltid nästan, men jag ger mig inte för jag vill inte ge henne mer ersättning än en gång om dagen.
Visst hon blir mätt, men inte utan kamp..
Ska prata mer med BVC nästa gång jag är där, för det är sjukt jobbigt.. :/

Annars går allt bra och vi myser hela dagarna och umgås med vänner :)
Snart kan man börja på babysim och massa sånt skoj!


Kommentarer
Mli - Nybliven mamma till Elton ♥ säger:

Nja, svårt att förklara :) Men det är mer bara som att det gör ont då jag går och släpper sen. Eftervärkar hade jag massor då jag ammade första dagarna, så det verkar ha slutat nu iaf :)

2013-03-24 | 21:44:48
Bloggadress: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback